Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T13:37:34+02:00
Skutki dla europy (odktycie ameryki) :nowe lądy , przyprawy , nowe rośliny przywiezione do europy tkaniny , sórowce naturalne, terytoria

mieszkańcy nowo odkrytych lądów często byli brani w niewole w celu uprawy pól - wykorzystywano ich do pracy
9 3 9
2010-04-10T13:38:02+02:00
A) Europejczycy mogli tworzyć dokładniejsze mapy. Zdobywali coraz to nowsze tereny. Mieli nowe rynki zbytu na swoje towary.

b) W niektórych krajach niszczono kulturę. Czasem zmuszano ich do przyjmowania towarów, których nie chcieli np. bostońskie picie herbaty. Nie zawsze ta sytuacja była korzystna dla nowo odkrytych krajów i ich mieszkańców.
4 4 4