Odpowiedzi

2010-04-10T13:39:04+02:00
Dane: długość druta - 1m 3 mm - wzrost długości, w temp. 100 stopni C

Szukane: Długość druta w temp. 100 stopni C - 50 stopni C = 50 stopni C

Rozwiązanie: 3mm : 2 = 1,5mm

Odp. Drut skróci się o 1,5 mm

Licze na najlepsze:).
211 4 211
Najlepiej sie pisze ''na naj''
to to samo lel
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T13:40:40+02:00
DANE:
lο=1m
Δl=3mm=0,003m
ΔT=100C
Δl=l-lο
l=Δl+lο


SZUKAMY:
α=? <----współczynnik rozszerzalności liniowej
Δl2=?
ROZWIĄZANIE:

α=Δl/lο*ΔT=0,003m/1m*100C=0,00003 1/C

Δl2=α*lο*ΔT=0,00003 1/C *1m*50C=0,0015m=1,5mm

ODPOWIEDŹ:

Skróci się o 1,5mm.
67 3 67