Odpowiedzi

2009-11-03T21:37:24+01:00
Wybieramy po kolei:
Liczba możliwych setek: 9 (wszystkie oprócz zera)
Liczba możliwych dziesiątek: 9 (wszystkie oprócz cyfry setek)
Liczba możliwych jedności: 9 (wszystkie oprócz cyfry dziesiątek)

9*9*9 = 27

Nie liczymy 100 i 999:
27 - 2 = 25
2009-11-03T21:38:43+01:00
A)9
b)99
c)899
ale nie jestem pewien że oto ci chodziło
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T22:23:57+01:00
Według mnie to tak :
Liczba możliwych setek: 9 (cyfry od 1-9)
Liczba możliwych dziesiątek: 9 (cyfry od 0-9 minus jedna wykorzystana cyfra setek czyli 10-1=10)
Liczba możliwych jedności: 8 ( cyfry od 0-9 minus dwie wykorzystane- jedna w setkach, jedna w dziesiątkach)

czyli liczba możliwości to
9*9*8=648

Chyba nie musimy odejmować 100 i 999, bo w nich dwie kolejne cyfry NIE są różne.

Przykład
Liczba możliwych setek:1,2,3,4,5,6,7,8,9
czyli 9 możliwości
wybieram 2 jako cyfra setek
Liczba możliwych dziesiątek: 0,1,3,4,5,6,7,8,9
czyli 9 możliwości
wybieram 3 jako cyfrę dziesiątek
Liczba możliwych jedności: 0,1,4,5,6,7,8,9
czyli 8 możliwości

Czyli liczba kombinacji 9*9*8=648