Odpowiedzi

2010-04-10T13:48:18+02:00
Ponieważ takie nazwy funkcjonują we wszystkich językach i są zrozumiałe dla naukowców danej dziedziny wszystkich narodowości.Ułatwia to także pracę tłumaczom.
2010-04-10T13:48:51+02:00
Ponieważ jest to język wymarly i slowa nie zmieniają swojego znaczenia co pomaga naukowcą nazywać określone gatunki zwierząt i roślin.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T13:51:48+02:00
Podaje się nazwy gatunkowe po łacinie, ponieważ takie funkcjonują we wszystkich językach i są zrozumiałe dla specjalistów danej dziedziny wszystkich narodowości. Ułatwia to też pracę tłumaczom, ponieważ niejednokrotnie nazwa np. polska jest trudna do przetłumaczenia i nie ma odpowiednika w innym języku. Stąd też zastosowanie takiej uniwersalności. Jest również większa możliwość znalezienia informacji na temat danego gatunku jeśli zna się łacińską, ogólnoświatową nazwę.