Zadanie 1 . Rodzice jacka kupili 36 butelek wody mineralnej o pojemnościach 0,5 litra i 1,5 litra . W sumie zakupili 42 litry wody . Przyjmij ze x oznacza liczbe butelek o pojemności 0,5 litra, y-liczba butelek o pojemności 1,5 litra ??

Pomocy ; )

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T13:51:00+02:00
X+y=36
0,5x + 1,5y = 42
x=36-y
0,5(36-y)+1,5y=42
18-0,5y+1,5y=42
18+y=42
y=42-18
y=24
x+24=36
x=36-24
x=12
y=24
2010-04-10T13:54:11+02:00
X + y= 36
0,5x + 1,5y=42

x=36-y
0,5 (36-y) + 1,5y=42

x=36-y
18-0,5y+1,5y=42

x=36-y
y=42-18

x=36-y
y=24

x=36-24
y=24

x=12
y=24
2010-04-10T13:57:11+02:00
X+y=36 /* (-0,5)
0,5x+1,5y=42

-0,5x-0,5y=-18
0,5x+1,5y=42

1y=24

x+y=36
x+24=36
x=36-24
x=12

x=12
y=24