Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T13:51:20+02:00
M=10000 [kg]
V= 360 km/h= 100 [m/s]
h=5000 [m]
Ek / Ep = 0,5 * m * V^2 / m * g * h
Ek/Ep = 0,5 * 10000 / 10 * 5000
A gdzie przyśpieszenie ziemskie i prędkość przypisane pod wzorem?
2010-04-10T13:53:23+02:00
M=10000 [kg]

V= 360 km/h= 100 [m/s]

h=5000 [m]

Ek / Ep = 0,5 * m * V^2 / m * g * h => { masa się redukuje po prawej stronie równania }

Ek/Ep = 0,5 * 10000 / 10 * 5000

Ek/Ep= 5000 / 50000

Ek/Ep= 1 / 10

Energia kinetyczna jest 10 krotnie mniejsza od potencjalnej
1 5 1
2010-04-10T13:58:22+02:00
DANE:
m=10t=1000kg
h=5km
v=360 km/h
SZUKANE:
Ek=?
Ep=?
WZÓR:
Ek=Ep
Ek=½mv²
Ep= mgh
½mv²=mgh


ROZWIĄZANIE :
500kg×360²km/h=1000kgx10 m/s²x5km
64800000J=50000 J


chyba o to chodzi, a jak nie to z gory soorry ;]


liczy się w układzie Si masz różne jednostki to jak może ci wyjść coś prawidłowo . Km trzeba przeliczyć na metry