Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T14:15:11+02:00
A)jony o ładunku 2+
Mg2+ , Ca2+, Cu2+
zależy to od ich wartościowości


B)jony o ładuku 2-
(SO4)2- , (CO3)2-, S2-
SĄ TO RESZTY KWASOWE więc ich ładunek zależy od wartościowości pochodzących od kwasów :H2SO4 ,H2CO3 H2S
1 4 1
2010-04-10T14:16:54+02:00
Żelazo- Fe2+
magnez- Mg2+
wapń- Ca2+
tlen- O2-
siarka- S2-
selen- Se2-
Jony dodatnie tworzą metale, ponieważ to one oddają elektrony przy tworzeniu wiązań (jonowych). Jony ujemne tworzą niemetale, ponieważ przyjmują elektrony tworząc wiązania.
1 4 1
2010-04-10T14:18:58+02:00
Mg 2+ i Ca 2+ ponieważ te pierwiastki dążą do uzyskania oktetu elektronowego po przez oddanie dwóch elektronów walencyjnych
wg zasady:
Mg 0 - 2e- = Mg 2+
Ca 0 - 2e = Ca 2+

O 2- i S 2- ponieważ te pierwiastki uzyskują swój oktet elektronowy po przez przyjecie dwóch elektronów walencyjnych wg zasady:
O 0 +2e- = O 2-
S 0 + 2e- = S 2-

Dzieje się tak ponieważ pierwiastkom z grupy 1 i 2 łatwiej jest oddać elektrony walencyjne niż je przyjąć. Gdyż jądro atomowe Ca czy Mg słabo przyciąga elektrony i łatwo jest się im odłączyć.
A pierwiastką z pozostałych grup głównych łatwiej jest owe elektrony przyjąć :)
1 4 1