Proszę o szybką odpowiedź (Ćw. Czlowiek w środowisku przyrodniczym dla 5kl, część 2.)
Str. 29 zad. 3
Dlaczego na szczytach gór leży śnieg nawet w czasie gorącego lata??
Jakby ktoś miał te Ćw to proszę, żey popisał ze mną na gg, a swój nr. podał w napisaniu prywatnej wiadomości.

2

Odpowiedzi

2010-04-10T14:10:52+02:00
Gdyż czym wyższy szczyt tym niższa temperatura i śnieg ma możliwość utrzymania się dość długi czas.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T14:13:50+02:00
Latem na szczytach gór leży śnieg, ponieważ na dużej wysokości temperatura jest znacznie niższa niż na małej. Śnieg nie ma możliwości topnienia. Przyjmuje się, że temperatura spada średnio o 0,6 stopnia Celcjusza na każde 100 m w górę.

Powodzenia! ((;