1. Dwa samochody jadą obok siebie autostradą z jednakowymi prędkościami. Określ czy są w ruchu czy w spoczynku względem:
a)siebie
b)drzew rosnących w wzdłuż autostrady
c)pasażerów tych samochodów
d)walizek znajdujących się w bagażniku
e)samochodu wyprzedzającego trzecim pasem
f) kierowcy samochodu wyprzedzającego
h) ptaka lecącego z tą samą co do wartości prędkością, ale w przeciwną stronę
2.Samochód jedzie z szybkością 80 km/h. jaką drogę przebędzie w ciągu 10 min? Wynik przedstaw w km i m.
3.Człowiek idzie szybkim krokiem ze stałą wartością prędkości równą 6 km/h. Oblicz drogę jaką ten człowiek przebędzie w ciągu:
a) 1 h
b) 1 min
3. Samochód jadący autostradą mija słupki ustawione w odległości 1 km co pół minuty. Jaka jest szybkość tego samochodu?
a)150 km/h
b)20 m/s
c)50 cm/s
d)120 km/h
4. Rowerzysta jadąc pod górę przebył drogę 2,4 km w czasie 10 min. z jaką prędkością się poruszał?
a) 2 m/s
b) 14,4 km/h
c) 20 km/h
d) 5 m/s
5. Zamień jednostki.
a) 18 km/h=.... m/s
b)10 m/min=.....km/h
c)15 km/h=.....m/min
d)150 cm/s=....km/min
e)720km/h=....cm/s
f)3,6m/s=.....km/s
g)90m/s=....cm/s
h)1,8 m/min=....cm/s

2

Odpowiedzi

2010-04-10T15:00:23+02:00
Zad.1
a) nie
b)tak
c)nie
d)nie
e)tak
f)tak
h)tak

zad.2
V = 80 km/h
t = 10 min = 1/6 h
S=? S=V*t S= 80 km/h * 1/6 h
S= 13 1/3 km = 13333 1/3 m

zad.3
a)V= 6km/h
t = 1h
S = ? S=V*t S= 6 km/h * 1h S=6 km
b) V= 6km/h
t =1 min = 1/60 h
S =? S=V*t S= 6km/h * 1/60 h S=6/60=1/10=0.1 km
zad.3
d)
zad.4
b)
zad.5
a)5m/s
b)0.6
c)250
d)0.9
e)20000
f)0,0036
g)9000
h)3
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T15:16:37+02:00
1.
a)nie
b)tak
c)nie
d)nie
e)tak
f)tak
g)tak
h)tak

2. Dane:
V=80km/h
t=10min=1/6h

Szukane:
s

Wzór:
s=V*t

Rozwiązanie:
s=80km/h*1/6h=13i1/3km
s=(40/3*1000)m=(40000/3)m=13333i1/3m

3.
a) s = V * t
s = 6km/h * 1h
s = 6km
b) s = V * t
s = 6 km/h * (1/60) h
s = 0,1 km

3
1min = 60 s
1h = 60 min
1km/30 s
2km/1min
2km/1min *60 = 120km/1h

Odp.: Samochód jedzie 120 kilometrów na godzinę

4.
2,4 km - 10 min 14,4 km - 1 godz.
Odp. Rowerzysta jechał z prędkością 14,4 km na godzinę.

5.
a) 18000/3600=5m/s
b)10*0,001 * 1/60=0.6 km/h
c)15*1000; 60=250m/min
d)150* o.oooo1; 1/60=0.009km/h
e)720*100000:3600=20 000 cm/s
f)3.6* o.oo1:1/3600=12.96km/h
g)90*100;1=900cm/s
h)90*100;1=900cm/s

4 3 4