DAJĘ NAJ!!!
1)NAZWIJ CZĘŚCI MOWY;WCZORAJ ADAŚ KUPIŁ DLA MAMY TE CZTERY SŁODKIE CZEKOLADKI.
2)KTÓRE Z TYCH SĄ TO ZWIĄZKI RZECZOWNIKA Z PRZYMIOTNIKIEM.PRZYMIOTNIK ZAZNACZ;GORYLE SĄ ZWIĘRZĘTAMI ROŚLINOŻERNYMI.TE CZŁEKOKSZTAŁTNE MAŁPY ŻYJĄ W NIEWIELKICH STADACH.WSPINAJĄ SIĘ NA DRZEWA I BUDUJĄ BEZPIECZNE SCHRONIENIA Z GAŁĘZI.NA ZIEMI POZOSTAJE TYLKO CZUJNY PRZYWÓDCA STADA.
3)OD PRZYMIOTNIKÓW UTWÓRZ PRZYSŁÓWKI.UTWÓŻ OD NICH STOPIEŃ WYŻSZY I NAJWYŻSZY;WESOŁY,CICHY DUŻY
4)JAKA TO CZĘŚĆ MOWY;MIEĆ DWIE LEWE RĘCE.MIŁÓŚĆ OD PIERWSZEGO WEJRZENIA,ROZMOWA W CZTERY OCZY,JAK SOBIE POŚCIELESZ,TAK SIĘ WYŚPISZ.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T14:38:51+02:00
Wczoraj- przyslowek
adas- rzeczownik
kupil- czasownik
dla- przyimek
mamy- rzeczownik
cztery- liczebnik
slodkie- przymiotnik
czekoladki- rzeczownik
GORYLE SĄ ZWIĘRZĘTAMI-ROŚLINOŻERNYMI.TE CZŁEKOKSZTAŁTNE-MAŁPY ŻYJĄ W NIEWIELKICH-STADACH.WSPINAJĄ SIĘ NA DRZEWA I BUDUJĄ BEZPIECZNE-SCHRONIENIA Z GAŁĘZI.NA ZIEMI POZOSTAJE TYLKO CZUJNY-PRZYWÓDCA STADA

wesoly- wesolo, weselej, najweselej
cichy- cicho, ciszej, najciszej
duży- dużo, wiecej, najwiecej


4. przenośnie
1 5 1
2010-04-10T15:24:43+02:00
1.
1)WCZORAJ 2)ADAŚ 3)KUPIŁ 4)DLA 5)MAMY 6)TE 7)CZTERY 8)SŁODKIE 9)CZEKOLADKI.

1)przysłówek
2)rzeczownik
3)czasownik
4)przyimek
5)rzeczownik
6)
7)liczebnik
8)przymiotnik
9)rzeczownik

2.
GORYLE SĄ ZWIĘRZĘTAMI-ROŚLINOŻERNYMI.TE CZŁEKOKSZTAŁTNE-MAŁPY ŻYJĄ W NIEWIELKICH-STADACH.WSPINAJĄ SIĘ NA DRZEWA I BUDUJĄ BEZPIECZNE-SCHRONIENIA Z GAŁĘZI.NA ZIEMI POZOSTAJE TYLKO CZUJNY-PRZYWÓDCA STADA

3.
wesoly- wesolo, weselej, najweselej
cichy- cicho, ciszej, najciszej
duży- dużo, wiecej, najwiecej


4.
przenośnie (metafory)