Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T14:40:41+02:00
Trójkąt ABC ma obwód 37 cm. Na boku BC wyznaczono punkt D tak, Ze kąty CAD i ACD mają równe miary.
Oblicz długość boku AC, jeżeli wiadomo, że trójkąt ABD ma obwód równy 24 cm.
AD+DB+AB=24
AC+CD+DB+AB=37, ale CD=AD
czyli
AD+DB+AB=24
AC+AD+DB+AB=37,
AC+24=37
AC=13 cm
7 4 7
  • Użytkownik Zadane
2010-04-10T14:41:13+02:00
AD+DB+AB=24
AC+CD+DB+AB=37, ale CD=AD
czyli
AD+DB+AB=24
AC+AD+DB+AB=37,
AC+24=37
AC=13 cm
3 5 3