Recepta na życie w fragmentach pieśni Kochanowskiego .
Z poniżej wymienionych fragmentów napisać jaka jest recepta na życie :)

Pieśń IX ks. I
A nigdy nie zbłądzi,
kto tak umysł narządzi,
Jakoby miał szczęście i nieszczęście znosić,
Temu mężnie wytrzymać, w owym się nie wznosić.

Do każdej pieśni odrębne odpowiedzi.

Pieśń IX Ks . II
Nie porzucaj nadzieje,
Jakoć się kolwiek dzieje [...].
Lecz na szczęście wszelakie
Serce ma być jednakie[...].

Pieśń III ks. II
Cnota skarb wieczny, cnota klenot drogi;
Tegoć nie wydrze nieprzyjaciel srogi,
Nie spali ogień, nie zabierze woda;
Nad wszystkim inszym panuje przygoda.

Pieśń IX ks. I
Chcemy być sobie radzi?
Rozkaż, panie, czeladzi,
Niechaj na stół dobrego wina przynaszają,
A przy tym w złote gęśli albo lutnią grają.

Pieśń XIV ks. I
Niechaj nie schodzi ciało,
Coś się do rąk dostało [...].

Pieśń XX, ks. I
Miło szaleć kiedy czas po temu[...]
przywileje powieśmy na kołku,
a ty wedla pana siądź, pachołku! [...]
Dziś bądź wesół, dziś użyj biesiady,
O przyszłym dniu niechaj próźnej rady [...]

Pieśń IX ,ks I
Dosyć na tym, kiedy wie [człowiek] że go to nie minie,
Co z przejźrzenia Pańskiego od wieku mu plynie.

Pieśń XIV ks. I
Ostatek niechaj Bóg ma na swej pieczy!
[...] W godzinie wszystko Bóg wywróci snadnie.

Pieśń IX ks. II
Ty nie miej za stracone,
Co może być wrócone:
Siła Bóg może wywrócić w godzinie,
A kto Mu ufa, nie zaginie .

Proszę o odpowiedzi do wtorku ;******************* dziękiiii bardzo :*:*:* :)

2

Odpowiedzi

2010-04-10T17:52:43+02:00
1 piesn.
chodzi w niej o to ze czlowiek zawsze zrobi to co mu wyjdzie najlepiej o nigdy nie zbladzi, on zawsze wytrzyma ciezkie i trudne chwile..
2piesn
czlowiek ma nigdy sie nie poddawac ma isc zawsze naprzod i pokonywac przeszkody i walczyc o szczescie i milosc.
3. piesn
przyjazn jest najwazeniejsza i nie zniszczy jej nikt nigdy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T17:55:45+02:00
Pieśń IX ks. I
Należy nastawić się, przygotować tak, aby znosię szczęście i nieszczęście, nie załamywać się, nie zwariować.
Pieśń IX Ks . II
Trzeba żyć z nadzieją, nigdy jej nie odstawić, ale zachować też serce dla szczęcia.
Pieśń III ks. II
Trzeba zachowywać swoją cnotę, bo to jest nasz największy skarb, którego nikt nam nie może zabrać.
Pieśń IX ks. I
Aby być szczęśliwym tu na ziemi należy dobrze jeść i pić, ucztować, a przy tym słuchać muzyki.
Pieśń XIV ks. I
z tego co wiem cytat brzmi:
"Niechaj nie schodzi cało,
Coć się do rąk dostało;"
odp: Należy szanować to co się dostało, a nie oddawać to.
Pieśń XX, ks. I
Trzeba czasem, kiedy jest na to pora, zapomnieć o przyilejach i pracy, a zająć się biesiadą i zabawą.
Pieśń IX ,ks I
Wiemy, że co Pan Bóg nam przewidział to musi się stać. nie ma od tego odwrotu.
Pieśń XIV ks. I
Bóg czuwa nad naszą śmiercią i wszystko jest w jego mocy.
Pieśń IX ks. II
Powierzmy się całkowicie Bogu, On jest wszechmocny. Kto mu zaufa nie zginie.