Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T15:24:51+02:00
W samochodach ciężarowych nad kabiną kierowcy często montuje się spojlery dachowe aby zmniejszały opór powietrza.także tarcie występujące między elementami maszyn można zmniejszyć stosując łożyska .łożyska kulkowe są to zestawy małych kulek,które trą o siebie z niewielka siła.umieszcza się je na złączach różnych elementów.samochody projektuje się tak ,aby powietrze je opływało. o kształtach,które zmniejszają siłę oporu powietrza mówi się,że sa aerodynamiczne.
2010-04-10T15:48:28+02:00
W celu zmniejszenia tarcia stosujemy przede wszystkim smarowanie trących się powierzchni. Smary przyczyniają się w dużym stopniu do zmniejszenia tarcia, a przez to do zmniejszenia strat energii i materiałów. Smarowanie chroni ponadto trące się powierzchnie przed nagrzaniem.
2010-04-10T15:52:15+02:00
Sposoby zmniejszania tarcia:
-stosowanie olejów, smarów,
-stosowanie łożysk kulkowych,
-zmiana z posuwania na toczenie,
-zmniejszanie siły nacisku na podłoże,
-wygładzenie powierzchni.