1.znajdź jak najwięcej zaimków i je zapisz.

oakojegolepieniejasnosamoktórejpotęgęgrzejetymnichcieparystamunalkczyj


2.z podanego tekstu wypisz osobno
a. zaimki rzeczowne
b.przymiotne
c.przysłowne
d.liczebne

kto często podróżuje ten wie jakie miejsca są szczególnie ciekawe.ile miast w polsce tyle zabytków muzeów pomnikow.mozna tam spodkac wielu ciekawych ludzi , ktorzy znają historię swoich miejsc. wszyscy maja tyle do powiedzenia ze na podstawie ich opowiesci mona byloby stworzyc mnostwo ciekawych ksiazek.

prosze o szybka pomoc !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T15:12:56+02:00
Zad.1
Jego-zaimek rzeczowy
ja- zaimek rzeczowny
której-zaimek przymiotny
tę-zaimek rzeczowny
ty, nich - zaimek rzeczowny
ci-zaimek rzeczowny
czyj- zaimek przymiotny
mu- za9imek rzeczowny

zad.2
zaimki rzeczowne:
kto, ten, ich, którzy
zaimki przymiotne:
jakie, swoich
zaimki przysłowne:
tam
zaimki liczebne:
ile, tyle
10 2 10
2010-04-10T15:16:33+02:00
Zad.1 odpowiedz:
o, a, jego,lepienie,nie, nie jasno,samo,ktorej, poteg, potege, grzej,jety,ty,mnich, cie, parys, tam, czyj, na
6 1 6