1)Uzupełnij zdania:
*najczęszczą grypą zwierząt lądowych są.....
*zarodek ssaków rozwija się w organizmie matki dlatego ssaki są zwierzętami...
*narząd służący pająkowi do wytwarzania nici i budowy sieci to ....
*do ssakówq chronionych należy np .... (3 przykłady)

2.)
jakiej cechy gadów w największym stopniu świadczą o ich przystosowaniu do środowiska lądowego:
1
2
3

3) jakiej grupy zwierząt należą te opisy:
a) ciało składa się z głowotułowia i odwłoku oraz 4 par odnóż-
b) głowa ,tułów, odwłok 3 paryodnóż-
c) worek trzewiowy, noga i głowa.

4) jaką rolę pełni śluz u dźdźownicy
1..
2..
3..

5) jaki wpływ na życie ptaków i ssaków ma stałocieplność:
1..
2..

6) uzasadnij że ssaki mają wyjątkowy sposó rozrodu:
1...
2...
u
7) określ w którym miejscu ciała znajduje się i jaką pełnią funkcje piór ptaków:
puchowe-
lotka-
sterówka-

2

Odpowiedzi

  • metd
  • Początkujący
2010-04-10T15:25:54+02:00
1. albo chodzi o stawonogi ( w tym najwięcej owadów, a wśród nich gruba chrząszczy) albo o mrówki których na lądzie jest najwięcej
Łożyskowce
kądziołki przędne na odwloku
Żbik, ryś, ryjówka aksamitna, żubr,
2.oddychanie wylacznie plucami, powloka skorna ktora zapobiega "wyparowaniu wody", rozrod ladowy
3.
a)skorupiaki
b)owady
c)mięczaki
4.zapobiega urazom mechanicznym,ulatwia poruszanie, zapobiega parowaniu wody z organizmu
7.a) blisko ciala, glownie funkcjia termoizolacyjna
b)glownie piora na skrzydlach, funkcja lotna
c)ogon, jak samanazwa wskazuje - kontrola lotu, pomagaja w utrzymaniu rownowagi podczas siedzenia
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T15:27:42+02:00
To sprawdzian z przyrody :). Miałam go. I chyba trochę pamiętam...
1.
*owady
*żyworodnymi
*kądziołki przędne
*świstak, niedźwiedź brunatny, bobry
2.
*duża powierzchnia płuc
*jaja otoczone nieprzepuszczalną dla wody osłonką, która chroni je przed wysychaniem
*zęby jadowe - żmija
3.
a. pajęczaki
b. owady
c. ślimak
4.
*zmniejsza tarcie i ułatwia przesuwanie się między grudkami ziemi
*chroni przed uszkodzeniem
*chroni przed wysuszeniem
5.
*pozwala im żyć w każdych warunkach, niezależnie od temperatury otoczenia
*umożliwia im dużą aktywność fizyczną
6.
*przez początkowy okres życia są karmione mlekiem matki
*zarodek rozwija się w organizmie matki
7.
puchowe - ciało, tułów - służą ptakowi jako izolacja cieplna, pomagają w utrzymaniu stałej temperatury ciała
lotka - na skrzydłach - umożliwiają i ułatwiają latanie
sterówka - na ogonie - umożliwiają i ułatwiają sterowanie

Cieszę się, jeśli pomogłam. Liczę na naj :)
3 4 3