Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T16:56:53+01:00
1) -9z - 7 = -z - 6
-9z+z=-6+7
-8z=1 /:(-8)
z=-1/8

2) -s + 15 = 4s - 14
-s-4s=-14-15
-5s=-29 /:(-5)
s=5,8

3) 17y + 28 = 19y + 27
17y-19y=27-28
-2y=-1 /:(-2)
y=1/2

4) 8k - 19 = -8k + 19
8k+8k=19+19
16k=38 /:16
k=2,375

5) 5x + 9 = 2x + 36
5x-2x=36-9
3x=27 /:3
x=9

6) 23s - 45= 19s - 39
23s-19s=-39+45
4s=6 /:4
s=6/4=1½
2009-11-03T17:00:32+01:00
1)
-9z - 7 = -z - 6
-9z + z = -6 + 7
-8z = 1
z = - 1/8

2)
-s + 15 = 4s - 14
-s - 4s = -14 - 15
-5s = -29
s = 29/5

3)
17y + 28 = 19y + 27
17y - 19y = 27 - 28
-2y = -1
y = 1/2

4)
8k - 19 = -8k + 19
8k + 8k = 19 + 19
16k = 38
k = 38/16

5)
5x + 9 = 2x + 36
5x - 2x = 36 - 9
3x = 27
x = 9

6)
23s - 45= 19s - 39
23s - 19s = -39 + 45
4s = 6
s = 6/4