Odpowiedzi

2010-04-10T15:24:39+02:00
WINOROŚL , GRONA
MOTYL
KRÓL SALOMON
ŚWIECE , ŚWIECZNIKI
PUSZKA KWESTARSKA , SKARBONKA –
JELEŃ LEW
KSIĘGI
LANCET RYTUALNY
DŁOŃ TRZYMAJACA PIÓRO
KORONA
MISA I DZBAN
DŁONIE W GEŚCIE BŁOGOSŁAWIEŃSTWA
KORONA
GWIAZDA
OWCA
BRAMA , PORTAL , KOLUMNY
WĄŻ
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T15:30:18+02:00
Wejdź na :
http://www.naukowy.pl/symbol-jako-srodek-wyrazu-w-literaturze-i-malarstwie-vt14247.htm

tam jest najwięcej symboli od razu z wyjaśnieniami. te co wypisałam to z własnego doświadczenia i pytałam ciocię (malarka)

czaszka - śmierć
zegar - czas
siedmioramienny świecznik - 7 darów Ducha Swiętego
pies - wierność
biały gołąb - czystość ducha, niewinność
pomarańcza - czystość, niewinność; dostatek, płodność
krzyż, palma - męczeństwo
źródło życia - nieskończoność
woda - chaos, zmienność; zmartwychwstanie
kwiat - logike, symetria, nadzieja, niewinność
kobieta - niezgoda; piękno, miłość
lutnia - lubieżność, rozwiązłość
wieniec laurowy - władza, bohaterstwo
krzyż - cztery strony świata
limba - nieunikniona śmierć
róża - życie
goździk - miłość, uprzejmość
wianek goździkowy - zaręczyny
czterolistna koniczyna - szczęście
lew - odwaga, zwycięstwo