Odpowiedzi

2010-04-10T15:25:11+02:00
Bakterie dzielą się na bakterie samożywne (autotroficzne) i cudzożywne (heterotroficzne)
Heterotrofy ZBUDOWANE SĄ Z :
ŚCIANY KOMÓRKOWEJ której głównym składnikiem jest mureina
NUKLEOIDU który zawiera kulista cząsteczkę DNA
MEZOSOMU odpowiednika MITOCHONDRIÓW
RYBOSOMÓW struktur służących do syntezy białek
ZIAREN MATERIAŁU ZAPASOWEGO - U bakterii skrobi sinicowej, wolutyny i glikogenu
BŁONY KOMÓRKOWEJ
Rzęski- ułatwiającej poruszanie

Autotrofy:
wewnątrz to samo + Tylakoidy z barwnikiem ( odpowiednik plastydów) i zamiast ściany i błony mają błonę zewnętrzna o wiele cieńszą ścianę kom i błonę wewnętrzną

Choroby:
-gruźlica (prątki gruźlicy)
- zapalenie płuc
-cholera
- tężec
-Rzeżączka
- Kiła
- Gorączka gór skalistych
Wirusy zbudowane są z:
1 WIRION:
kapsyd (otoczka białkowa)
kwas nukleinowy DNA LUB RNA
płaszcza białkowego
Oraz niektóre wirusy mają otoczkę z wyrostkami np. grypa czy hiv
Choroby:
Hiv
SARS
Grypa
Nosówka
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T16:00:34+02:00
Wirus zbudowany jest z DNA lub RNA(rdzen wirusa),kopsyd(oslonka bialkowa zbudowana z kapsomerow),glikoproteina(wyroski kapsydu skladajace sie z bialka i reszty cukrowej)szyjka(szyjka),nozka
choroby wywolane przez wirusy tonp.rozyczka,wscieklizna aids grypa odra ospa.
budowa bakterii-blona komorkowa,mezosom,genofor sciana komorkowa,blona komorkowa,rzeska(wic),substancje zapasowe,plazmid
choroby to-zapalenie pluc,salmonella,gruzlica
1 5 1