1) w trójkącie równoramiennym kąt przy podstawie ma miarę 6 razy mniejszą niż kąt między ramionami. Miara kąta między ramionami wynosi ?
2) pole trójkąta równobocznego o boku długości 6cm wynosi ?
3) pole rombu którego dłuższa przekątna ma długość 8cm równe jest 21cm². Druga przekątna ma długość ?
4)oblicz pole trapezu równoramiennego którego krótsza podstawa jest równa 4cm, ramię 5 cm a wysokość 3cm.
5) oblicz długość okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny o boku 8cm.

Proszę o szybką odpowiedź. !

2

Odpowiedzi

2010-04-10T21:11:52+02:00
Zad.2
a=6cm

a√3 6√3
h= ⁻⁻⁻⁻ = ⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻ = 3√3
2 2


a * h
P= ⁻⁻⁻⁻2⁻⁻⁻


6 * 3√3
P= ⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻
2

P=9√3

zad.1

α=β/6
β/6+β+β/6 = 180
β/3+β = 180 /* 3
4β = 540 / : 4
β = 135
α = 135/6 = 22,5


Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T21:15:51+02:00
1)
x - kat przy podstawie
6x - kat miedzy ramionami
2x+6x = 180
8x = 180|:8
x = 22.5
6x = 6* 22.5
= 135 stopni

2)P = a²√3/4
P = 6²√3/4
P= 9√3 cm²

3)
e - dluzsza przekatna
f - krotsza przekatna
P= ½*e * f
21cm² = ½ * 8 *f
21cm² = 4f |;4
5.25cm = f

4)
Tw.pitagorasa
a² + 3²=5²
a²=5²-3²
a²=25-9
a²=16
a=4
podstawa = 4*2+4 = 12 cm
P = ½*h*(a+b)
P= 1.5cm * 16cm
=24cm²