Odpowiedzi

2010-04-10T19:56:08+02:00
Wirusy wywołują choroby wszczepiając do komórki swój materiał genetyczny i zmuszając w ten sposób komórkę do powielania swojego materiału genetycznego.
Bakterie wywołują choroby ponieważ wytwarzają substancje szkodliwe dla atakowanych organizmów lub odżywiają się tymi organizmami.
Nie jestem pewna czy napisałam Ci dobrze o wirusach ale wydaje mi się że tak.
6 3 6
2010-04-10T20:37:35+02:00
Wirusy wnikają do komórek i przekazują im swój materiał genetyczny. Potem komórki kopiują się już ze zmienionym materiałem genetycznym i są zainfekowane.
Bakterie atakują komórki poprzez swoje rozmnażanie się, gdyż mają tam optymalne warunki do rozwoju, wydzielają szkodliwe substancje.
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T20:47:10+02:00
Chorobotwórczość bakterii polega na Rozmnażaniu się wegetatywnie przez podział.


chorobotwórczość wirusów polega na przenoszeniu wirusów drogą kropelkową (jest bardzo zakaźny).
7 3 7