Odpowiedzi

2010-04-10T15:25:17+02:00
Napisze co wiem.

mazurek dadrowskiego powstal dzieki powstaniu legionów polskich we włoszech .w 18 wieku(tak mi sie zdaje) słowa napisal józef wybicki a melodia jest anonimowa
2010-04-10T15:26:39+02:00
Mazurek Dąbrowskiego powstał we Włoszech napisany dla legionów polskich. Jego nazwa wzięła się od nazwiska gen J. H. Dąbrowskiego który przewodził tym legionom. Pieśń została napisana w celach patriotycznych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T15:30:47+02:00
Polskie hymn nardowy został napisany przez dyplomatę i poetę Józefa Wybickiego we Włoszech między 16 a 219 lipcem 1797r.
Mazurek szybko znalazł sie w kraju dzieki prostej formie.Był znany we wszystkich 3 zaborach.Odwoływał sei do bliskim polako wydarzeniom:powrót Czarnieckiego, sukcesy Bonapartego, powstanie kościuszkowskie, zwycięstwa kosynierów pod Racławicami.Jako oficjalny hymn zotał zapisany w 1927r. przez ministerstwo.