Zad.10
Znajdź liczbę wiedząc że jej:
(przykład) 0,5% to 14
⁰⁵/₁₀₀ × [okienko] = 14
14 : ⁰⁵/₁₀₀ = 14 × ¹⁰⁰/₀₅ = ¹⁴⁰⁰/₀₅ = ¹⁴⁰⁰⁰/₅ = 2800

a) 7% to 40,6
b) 13% to 45,5
c) 0,5% to 0,432
d) 120% to 552
e) 240% to 1800
f) 105% to 581,7

plisss daje naj!!!

3

Odpowiedzi

2010-04-10T15:33:30+02:00
7/100*x=40,6
40,6:7/100=40,6*100/7=4060/7=580
13/100*x=45,5
45,5:13/100=45,5*100/13=4550/13=350
0,5/100*x=0,432
0,432:0,5/100=0,432*100/0,5=43,2/0,5=86,4
120/100*x=552
552:120/100=552*100/120=55200/120=460
240/100*x=1800
1800:240/100=1800*100/240=180000/240=750
105/100*x=581,7
581,7:105/100=581,7*100/105=58170/105=554
2 5 2
2010-04-10T15:37:40+02:00
A) 7% - 40,6
100% - x
------------------
x=(100% * 40,6)/7%=580

b) 13% - 45,5
100% - x
-----------------
x=(100% * 45,5)/13%=350

c) 0,5% - 0,432
100% - x
-------------------
x=(100% * 0,432)/0,5%=86,4

d) 120% - 552
100% - x
------------------
x=(100% * 552)/120%=460

e) 240% - 1800
100% - x
------------------
x=(100% * 1800)/240%=750

f) 105% - 581,7
100% - x
------------------
x=(100% * 581,7)/105%= 554
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T16:33:38+02:00

40,6:7/100=40,6*100/7=4060/7=580

45,5:13/100=45,5*100/13=4550/13=350

0,432:0,5/100=0,432*100/0,5=43,2/0,5=86,4

552:120/100=552*100/120=55200/120=460

1800:240/100=1800*100/240=180000/240=750

581,7:105/100=581,7*100/105=58170/105=554

Cieszę się ,że mogłam pomóc :)
3 5 3