1)Trzy pracownice - Anna Barbara i Cecylia podzieliły wynagrodzenie za prace w stosunku odpowiednio 9:7:4. Jaki procent wynagrodzenia otrzymała każda z pań?

2) Komputer kosztował 3000zł. Ile bedzie kosztował ten komputer po dwukrotnej obniżce cen o 15 %. Zapisz obliczenia.

3) Do 80 g solanki o stężeniu 5% dolano 20 g wody. Oblicz stezenie otrzymanego roztowu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T15:33:34+02:00
2)

Pierwotna cena komputera 3000 zł

pierwsza obnizka 100%-15%=85%

3000 zł - 100%
xzł - 85 %

(i na krzyz:) 3000*85=100*x
255000=100x/100
2550=x- cena po pierwzej obnizce

2550-100%
x zł - 85%

216750=100x /100
x=2167,5 cena bedaca odpowiedzia

1) 9+7+4=20
100%:20=5

9*5=45 %
7*5=35 %
4*5=20%
Sprawdzmy poprawnosc:

45+35+20=100% czyli jest dobrze

3)
Liczymy ilość soli.
masa soli-x
5%=(x*100%) / 80g
5%*80g = x *100% /5%
80g=x*20 /20
x=4g soli
Dolewamy20 g wody czyli mamy 100g roztworu
y- % roztowu

y=(4*100%)/100
y=4%
Po dolaniu 20g wody otrzymamy roztwór 4%

1 3 1
2010-04-10T15:43:14+02:00
2.
3000-100%
x- 15%

X=15%*3000/100%=450

3000-450=2550

2550-100%
x- 15%

x=15%*2550/100%=382,5

2550-382,5=2167,5


1.Anna Barbara Celina
9 7 4

9+7+4=20

100%/20=5
9*5=45%
7*5=35%
4*5=20%

3. Dane1:
mr=80g
ms=?
Cp=5%

Cp=ms * 100% /mr
ms=Cp *mr/100%
ms=5%*80g/100%
ms=4g

Dane2:
mr=80g+20g=100g
ms=4g
Cp=?

Cp=ms*100%/mr
Cp=4g*100%/100g
Cp=4%