1.zwiąki pierwiastków z tlenem - ?
2.mieszanina jednorodna-?
3.następuje tylko w roztworze nasyconym-?
4.mieszanina metali-?
5.potrzebne do sączenia-?
6.używana do pokrywania dachów-?
7.pospolity rozpuszczalnik-?
8.fragment układu okresowego-?
9.ma bardzo nieprzyjemny zapach zgniłych jaj-?
10.kwas występujący w układzie trawiennym człowieka-?
11.pierwiastek występujący w kościach i zębach-?
12.metoda rozdzielania mieszanin-?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T17:11:33+01:00
1. tlenki
2. jeżeli chodzi o przykład to np. woda z cukrem a jeżeli o definicje to jest to mieszanina w której nie możemy gołym okiem wyróżnić składników
3. krystalizacja (nie jestem pewien)
4.stop
5. nie wiem
6. papa termozgrzewalna, dachówka, blacha
7. woda
8. nie wiem za bardzo o co chodzi ale chyba może być kolumna, wiersz
9. H2S siarkowodór
10. HCl kwas chlorowodorowy (kwas solny)
11. Ca - wapń
12. jakich mieszanin
jednorodnych np. destylacja, krystalizacja
niejednorodnych np. sedymentacja (woda z mąką)

Mam nadzieję że choć trochę pomogłem :-)
6 3 6
  • Użytkownik Zadane
2009-11-03T17:19:19+01:00
1.związki pierwiastków z tlenem - tlenki
2.mieszanina jednorodna - mieszanina, której składników nie potrafimy rozróżnić "gołym" okiem lub za pomocą prostych
przyrządów optycznych
3. nie wiem :( ;(
4.mieszanina metali-stop
5.potrzebne do sączenia-lejek i sączek z bibuły
6.używana do pokrywania dachów-papa
7.pospolity rozpuszczalnik-woda
8. hmm... może chodzi o grupę (pionowe kolumny) i okres (poziome rzędy)
9.ma bardzo nieprzyjemny zapach zgniłych jaj-stężony roztwór kwasu azotowego (V)
10.kwas występujący w układzie trawiennym człowieka-chlorowodorowy (solny)
11.pierwiastek występujący w kościach i zębach-wapń
12.metoda rozdzielania mieszanin-filtracja (sączenie), odparowanie (krystalizacja), destylacja, dekantacja, za pomocą sita, magnesu...

sedymentacja - opadanie (np masz mieszaninę wody z gliną to ta glina opadnie na dno, podobnie z mąką jest :P)
dekantacja (zlewanie) - polega na zlaniu cieczy znad osadu
4 4 4