Odpowiedzi

2010-04-10T15:33:21+02:00
4% solanka, czyli w 60kg wody musi znajdować się 4% soli.
1% = 0,6 kg
4% = 0,6 * 4 = 2,4 kg

Odp. Należy wsypać 2,4 kg soli.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T15:35:51+02:00
Cp=ms/mr * 100%
gdzie ms - masa substancji rozpuszczonej (tu: soli)
mr - masa całego roztworu
cp - stężenie procentowe

4% = ms/(60kg+ms) * 100% /:100%
0,04=ms/(60kg+ms) /*(60kg+ms)
2,4+0,04ms=ms /-0,04ms
2,4=0,96ms /:0,96
ms = 2,5

Odp.: Należy wsypać 2,5kg soli.
2010-04-10T15:43:17+02:00
Mr=60kg=60000g
cp=4%
Cp=ms*100%/mr
ms=?
ms=cp*mr/100%

ms=4%*60000g/10O%=240000g/100=2400g