Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T15:44:51+02:00
Roznice:
-wyglad
-budowa morfologiczna

cechy wspolne:
-podobny cykl rozwojowy
-sa to rosliny zielone

skrzypy
-w polsce tylko 9 gatunkow
-wieloletnie byliny o rozgałęzionych kłączach
-w Polsce obecne na lakach i polach

widlaki:
-wyrozniamy 3 rzedy
-w Polsce 6 gatunkow

paprocie:
-w Polsce około 10000 gatunków
-dobrze unerwione liście na ogonkach
-wiekszosc jest jednozarodnikowa

20 3 20
2010-04-10T15:46:04+02:00
No więc tak:
Paprocie, skrzypy i widłaki stanowią tą samą grupę systematyczną ze względu na podobny cykl rozwojowy, jednak różnia się od siebie wyglądem i przystosowaniem.
Paprotni mają zróżnicowaną łodygę, liście oraz korzeń. wszystkie te typy roślin ( skrzypy, paprotniki, widłaki) różnią się gametofitem, pod względem długości jego trwania oraz wielkości. u paprotników większy jest gametofit, natomiast u mszaków sporofit. Wspólną cechą tych roślin jest zależność ich procesu rozmnażania od obecności wody.
47 1 47