Odpowiedzi

2010-04-10T15:38:18+02:00
Benedyktyńska praca pochodzi od zakonu benedyktynów
A przeczytać książkę od deski do deski pochodzi od tego że kiedyś książki miały drewniane obicia
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T15:39:37+02:00
"czytać książkę od deski do deski" mówi się tak ponieważ kiedyś bardzo dawno temu książki było oprawione w dwie deski oprawione w skórę.
"benedyktyńska praca"-w średniowieczu nie było dobrego dostępu do książek, dlatego mnisi je przepisywali ręcznie. Praca ta była mozolna i ciężka, dlatego nazywa się benedyktyńską.
10 4 10
2010-04-10T15:39:49+02:00
Benedyktyńska praca : praca dokładna i żmudna - nawiązanie do pracy benedyktynów, którzy zajmowali się ręcznym przepisywaniem ksiąg.
Przeczytać książkę od deski do deski : czytać wszystko bardzo dokładnie, od początku, do końca, słowo w słowo.
16 4 16