Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T15:58:52+02:00
X² + y=4x
y=x+m wstawiamy do pierwszego

x²+(x+m)=4x
x²+x-4x+m=0
x²-3x+m=0
Ma mieć dokładnie jedno rozwiązanie zatem
Δ=0

Δ= b²-4ac, gdzie b=-3, a=1, c=m
Δ= 9-4m
9-4m=0
-4m=-9/:(-4)
m=9/4
Odp. Dla m= 9/4 układ ten ma dokładnie jedno rozwiązanie.
  • ewer
  • Początkujący
2010-04-10T15:59:03+02:00
X²-4x+y=0
y=x+m

x²-4x+x+m=0
x²-3x+m=0
i to ma jedno rozwiązanie gdy delta równa się 0
delta=9-4m=0
9-4m=0
-4m=-9 |/(-4)
m=9/4