Rozwiąż zagadki ;
1.Podaj nazwę związku chemicznego.
Białe słone ciało stałe, dobrze rozpuszczalne w wodzie.
Każdy z nas używa go w kuchni.
2.Szczególny pierwiastek chemiczny.
Jest metalem, ale również cieczy.
Dawniej używany przy mierzeniu ciśnienia atmosferycznego.
3.Żółtozielony pierwiastek chemiczny, stosowany podczas pierwszej wojny światowej jako gaz bojowy.
Po połączeniu z wodorem i rozpuszczeniu w wodzie tworzy kwas beztlenowy.
Można z niego wyprodukować sól kuchennego.
4.Podaj nazwę związku chemicznego.Bezbarwny gaz jest składnikiem wód gazowanych.
Nie jest mu obcy proces oddychania i fotosyntezy.
Powoduje mętnienie wody wapiennej.
5.Najlżejszy pierwiastek chemiczny, ale nie napełniamy nim balonów.
Jest najbardziej rozpowszechniony we wszechświecie.


Pilneee.. !! ^^

2

Odpowiedzi

2010-04-10T16:13:27+02:00
1) NaCl chlorek sodu
2) Hg rtęć
3) Cl chlor
4) CO2 dwutlenek węgla
5) H wodór
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T16:13:38+02:00
1. sól
2. rtęć
3. chlor
4. dwutlenek węgla
5. wodór