Wstaw odpowiedni czasownik. Uwaga! Czasowniki zwrotne w języku polskim nie zawsze odpowiadają czasownikom zwrotnym w języku niemieckim.
1) Die Kinder.............bis 18 Uhr draBen. (bawić się)
2) Peter....... mit Claudia am Freitag. (spotykać się)
3) Ich....... sehr lange. (czesać się)
4) Wann......... der Film? (zaczynać się)
5) Wo....... das Hotel "Stern"? (znajdować się)
6) Ich........... heute nicht besonders gut. (czuć się)
7) Um wie viel Uhr.........der Unterricht? (kończyć się)
8) Max und Moritz.......... nich viel. (uczyć się)



Uzupełnij tabelę.
bezokolicznik..sich freuen..____________..______..sich befinden
ich...............freue mich.._____..______..______
du................__________..verabschiedest dich.._____..______
er,sie,es.........__________.._____..verspatet sich.._____
wir...............__________..______.._____..befinden uns
ihr...............freut euch_.._____..verspatet euch.._____
sie................_________..verabschieden sich.._____..______


________ w te miejsca trzeba wpisać... ;)
Prosze pomurzcie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T16:50:43+02:00
1 spielen
2trifft sich
3käme mich
4 beginnt
5befindet sich
6fühle mich
7 endet
8lernen

du freust dich
er... freut sich
wir freuen uns
sie freuen sich

sich verabschieden
ich verabschiede mich
er... verabschiedet sich
wir verabschieden uns
ihr verabschiedet euch

sich verspäten
ich verspäte mich
du verspätest dich
er... verspätet sich
wir verspäten uns
ihr verspätet euch
sie verspäten sich

ich befinde mich
du befindest dich
er... befindet sich
wir befinden uns
ihr befindet euch
sie befinden sich


1 5 1
2010-04-10T17:10:39+02:00
1) spielen
2) refffen
3) kamme mich
4)beginnen
5)befinden
6)fÜhle
7)beenden
8) lernen

Tabela: odpowiedzi wzdłuż linijek:
sich verabschiden
verabschide mich, befinde mich
freust dich, befindest dich
freut sich, befindet sich
freuen uns, verabschiden uns
befindet euch ( tu coś za dużo luk Ci się zrobiło)
freuen sich, verabschiden sich
Mam nadzieję że pomogłam :)