Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T17:50:52+02:00
Tundra
-rosną tam drobne rośliny takie jak np. mchy, porosty, roś, zielne itp.;
-żyją tam tam zwierzęta takie jak np. lisy, zające, renifery itp.;
-są tam krótkie lata i silne wiatry. Gleby są słabe.

tajga
-rosną tam rośliny takie jak np. sosna, jodła, modrzew itp.;
-żyją tam zwierzęta takie jak np.wilki, rysie, bobry, sobole itp.;
-są tam długie zimy,
-ogólna temperatura wynosi 15`C do -20`C
6 3 6
2010-04-10T17:58:20+02:00
Tajga:
a) rośliny w tajdze:
lasy świerkowe, jodłowe i sosnowe.
Przystosowały się one tak, że są wiecznie zielone.
b) zwierzęta tajgi:
loś, jeleń, ryś, wilk
Tundra:
a) skalnica, jaskier polarny, mak arktyczny
przystosowały sie tak, że są bardzo niskie, dorastają do kilku centymetrów wysokości, a rzadko ponad metr.
b) lis i niedźwiedź polarny, renifery, morsy, karibu.
zwierzęta przystosowały się do życia w tam skrajnych warunkach dzięki grubym, gęstym futrom i tkanką tłuszczową.



32 1 32