Odpowiedzi

2010-04-10T16:54:56+02:00
Moja ojczyzna jest dla mnie miejscem, na którym się urodziłam i wychowałam.
Jest jakby częścią mnie i wiem że ja jestem częścią niej.
Dla bohaterów literackich ojczyzna jest bardzo ważnym miejscem, a dla potetów często bywa natchnieniem i tematem wierszy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T16:59:55+02:00
Dla mnie ojczyzna to miejsce gdzie mieszkam, się urodziłam, skąd pochodzą moi przodkowie oraz więź emocjonalna.

W literaturze do dnia dzisiejszego ojczyzna jest motywem wielu utworów literackich.
Chciałabym jako pierwszy podać traktat Andrzeja Frycza Modrzewskiego „O poprawie Rzeczpospolitej”, gdzie autor przedstawia program naprawy sytuacji w Polsce. Pisze że ojczyzną jest wspólna kultura, równość ludzi wobec prawa.
Kolejnym przykładem jest „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego, że jeśli wyjedziemy z kraju czuje się tęsknotę za ojczyzną i miłe wspomnienia.
Piotr Skarga w „Kazaniach sejmowych” porównuje Ojczyznę do matki, która obdarza obywateli - dzieci, opieką i obdarowuje ich wszystkim, co może zaoferować.