Odpowiedzi

2010-04-10T16:51:21+02:00
Wynik to 7 lat
Ale nnie jestem pewnaa
2010-04-10T16:51:31+02:00
Matka jest dwa i pół razy starsza od córki, a różnica ich lat jest równa 30. Ile lat ma córka?

x - wiek matki
y - wiek córki
x=2,5y
x-y=30
2,5y-y=30
1,5y=30
y=20

Odp. Córka ma 20 lat
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T16:51:36+02:00
X - wiek córki
2,5x - wiek mamy


2,5x - x = 30
1,5x = 30
x = 20

x = 20 = wiek córki
2,5x = 2,5*20 = 50 - wiek mamy

Odp. Mama ma 50 lat, a córka 20.