Odpowiedzi

2009-11-03T17:07:31+01:00
Mrówka - jej mocne mocne szczeki potrzebne są do przenoszenia różnych rzeczy m. in pokarmu czy częsci budujących schronienie oraz jaj

motyl - trąbka potrzebna jest do ,,wciągania'' nektaru z kwiatów
2 2 2
2009-11-03T17:08:47+01:00
Mocne szczęki służa do rozdrabniania i transportowania żywności
długa trąbka słuzy do wyssysania nektaru z trudno dostepnych miejsc
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T21:36:40+01:00
Motyl- długa trąbka:

Aparat gębowy motyli tworzy charakterystyczna trąbka, zwinięta w stanie spoczynku, rozwijana zaś w trakcie pobierania płynnego pokarmu – nektaru kwiatów, soku z drzew i owoców.

Mrówka- mocne szczęki:

Aparat gębowy mrówek typu gryzącego jest wyposażony w silne szczęki zaopatrzone w ostre ząbki. Tymi szczękami robotnice wycinają w drewnie pasemka, które następnie usuwają na zewnątrz, albo przechowują w gnieździe.

Mam nadzieję, że oto chodzi. ;)
4 5 4