Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T17:05:38+02:00
A To napewno ma byc w czasie przeszłym?
W terażniejszym jest to schreiben- tj pisac
oraz lernen- tj uczyc sie

i odmienia się:
schreiben
Ich schreibe
Du schriebst
er sie, es schriebt

l.m
wir schreiben
ihr schreibt
sie sie schreiben

czasownik lernen
ich lerne
du lernst
er sie es lernt

l.m
wir lernen
ihr lernt
sie sie lernen

a jesli chodzi o koncówki to tak:
od bezokolicznika np. lernen odcinasz koncowke -en
i do każdej osoby dodajesz inna

ich koncowke -e
du -st
er sie es -t

lm.
wir-en
ihr-t
sie-en

Jesli by chodzillo jednak o ten czas przeszly to napisz priv a ci napisze co i jak;)
2010-04-10T17:13:22+02:00
Ich schreibe
du schreibst
er/sie/es schreibt
Wir schreiben
ihr schreibt
Sie/sie schreiben

ich lerne
du lernst
er/sie/es lernt
Wir lernen
ihr lernt
Sie/sie lernen

to są akurat czasowniki relglrne musisz pamiętac końecznie o końcówkach... w pierwszej osobie liczby pojedynczej(ich) dodajemy końcówkę -e w drugiej(du) -st a w trzeciej(er/sie/es) -t
w liczbie mnogiej w pierszej i trzeciej(wir,Sie) osobie mamy końcówkę -en a w drugiej(ihr) dodajemy końcówkę -t

Gorzej jest z nieregularnymi trzeba się ich nauczyć na blaszke.. ale mysle że dasz radę:)