Zad 1. Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble?


Zad2. Ile złotych kieszonkowego po podwyżce będzie dostawać Kasia?(zobacz niżej dialog)

- Kasiu podwyższam ci kieszonkowe o 2,5 złotego

Kasia w myślach mówi do siebie( to teraz w ciągu czterech miesięcy dostanę tyle samo pieniędzy ile przedtem w ciągu pięciu.



POtrzebne!! pilne!! błagam....jak dalibyście rade to proszę wypisujcie też dane. dziekuje wam;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T17:06:35+02:00
1)
2x-4=x+4
2x-x=8
x=8
8*2=16
Wszystkich ptaków było 16
1 5 1
2010-04-10T17:07:28+02:00
Zad.1
Odp.Na strachu na wróble siedzialo 24 wróbli.
Bo na prawym ramieniu siedziao 8 wróbli a na lewym 2 razy więcej czyli 16
16-4=12
a 8+4=12
czyli na obydwóch ramieniach jest tyle samo