A) naklad szkolnej gazetki zwiekszono trzy krotnie. o ile procent zwiekszono naklad gazetki??

b) tomek w grudniu wyslal 150% wiecej sms-ow niz w listopadzie. ile razy wiecej sms-ow wyslal w grudniu??

c) we rzesniu lodziarnia sprzedala 10 razy mniej lodow niz w sierpniu. o ile procent zmalala sprzedaz lodow we wrzesniu w porownaniu z sierpniem??

d) w repertuarze pewnego kina filmow polskich jest o 40% mniej niz filmow zagranicznych. jaki procent wszystkich filmow w repertuarze tego kina stanowia filmy polskie??


Obliczenia!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T17:42:07+01:00
A) Nakład szkolnej gazetki zwiększono o 200%
b) sprzedaż lodów zmalała o 90%
c) W grudniu wysłał 2,5 razy więcej sms-ów
d)Polskie filmy stanowią 37,5% wszystkich filmów.

To jest zadanie na rozumowanie, bo też miała to dziś na lekcji;D
Pozdr.
2 2 2
2009-11-03T23:17:49+01:00
A) 200%
b) 80% - 90%
c) 2,5 razy więcej sms-ów wysłał w drudniu
d)Polskie filmy stanowią 37,5% wszystkich

1 3 1