Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T17:19:26+02:00
30 cm = 3 dm
40 cm = 4 dm
50 cm = 5 dm

V= a*b*c
V=3*4*5
V=60 dm3

1 dm3= 1l
pojemność akwarium 60l

60l < 70l

Odp:W tym akwarium nie zmieści się 70 litrów
2010-04-10T17:39:39+02:00
Dane: Wzór:
V= a x b x c
a) 30 cm V=30cm x 40cm x 50cm= 60000cm3
b) 40 cm
c) 50 cm

1 dm3=1000cm3
60000cm3=60dm3
60dm3=60l
Odpowiedź: Nie, w tym akwarium nie zmieści się 70 litrów.

2010-04-10T17:40:28+02:00
Zamienimy cm na dm
a= 30cm=3dm
b= 40cm= 4dm
c=50cm=5dm

v=a*b*c
v= 3*4*5
v= 60dm

60dm=60l bo 1dm=1l

odp. do akwarium nie zmieści się 70l wody.