Oblicz słoneczny czas miejscowy oraz godzinę czasu urzędowego w wymienionych niżej miastach dla momentu gdy w Warszawie (55*N, 21*E) jest godzina 13:15
Jakuck (62*N, 129*E),Meksyk (19*N, 99*W) Rio de Janeiro (23*S, 43*W)
Teheran (35*N, 51*E)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T17:34:05+02:00
Warszawie (55*N, 21*E) jest godzina 13:15
Jakuck (62*N, 129*E),Meksyk (19*N, 99*W) Rio de Janeiro (23*S, 43*W)
Teheran (35*N, 51*E

129-21=108
108*4=432min
432min=7h20min
13.15+7.20=20.35 Jakuck będzie godz 20.35

99+21=120
120*4=480
480min=8h
13.15-8= 5.15 w Meksyku będzie godz 5.15

43+21=64
64*3=192
192min=3h 20 min
13.15-3.20= 9.55
2010-04-10T17:46:37+02:00
Czas słoneczny:
1. Warszawa - Jakuck
129*E-21*E = 108*
108*4=432min
432min=7h20min
13:15+7:20= 20:35

2.W-wa - Meksyk
99*W+21*E = 120*
120*:15*=8h
13:15-8=5:15

3.W-wa - Rio de Janeiro
43*W+21*E = 64*
64*:15=4h26*
4*×26*=104min=1h44min
13:15-5:44=8:31

4.W-wa - Teheran
51*E-21*E = 30*
30*:15*=2h
13:15+2h=15:15