Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T17:24:59+02:00
1. Fale dzwiekowe zostaja wyhwytywane i czesciowo wzmocnione przez malzowine a nastepnie przez przewod sluchowy zew. doprowadzone do blony bebenkowej
2. blona bebenkowa pod wplywem fal dzwiekowych zaczyna drgac drganie te poprzez kosteczki sa wzmocnione i przeniesione do okineka owalnego slimaka plyn znajdujacy sie wewnatrz slimaka zostaje wpawione w ruch
3ruch plynu w slimaku podraznia zakonczenie nerwu przedsionkowo-slimakowego wywolujac impuls narwowy ktory dociera do mozgu
4 mozg przetwarza otrzymane info i mozemy odroznic wys. barwe i naterzenie dzwieku :)
:):):)
28 4 28
2010-04-10T17:25:39+02:00
Fala dżwiękowa przedostaje sie przez przewód słuchowy i wprawia w drgania błonę bębenkową.następnie zaczyna ruszać się młoteczek połączony z ta błoną i przekazuje dalej rgania nas kolejne kosteczki słuchowe. strzemiączko(ostatnia z kosteczek) przekazuje je do uchga wewnetrznego. wprawia ono w ruch płyn , który wypełnia kanały ślimaka. w ten sposób do komórek rzęsowych slimaka docierają drgania.po wływem ruchu płynów wytwarzaja one impulsy nerwowe.
17 3 17