Odpowiedzi

2010-04-10T17:35:51+02:00
W tajdzie,w Rosji żyją białe tygrysy syberyjskie,ich grube futro ułatwia im utrzymanie ciepła,a masywne łapy chronią przed ostrymi trawami,ułatwiają poruszanie.Wielkie zęby ułatwiają chwytanie zdobyczy.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T17:40:59+02:00
Zwierzeta - Wszystkie zwierzęta mają szerokie stopy, porośnięte piórami lub sierścią, co ułatwia im poruszanie się po śniegu. Lis polarny ma ponadto na stopach włosy, które chronią go przed zimnem. Na okres zimy sierść lub pióra zwierząt przybierają barwę białą, dzięki czemu trudno je dostrzec na śniegu.

rosliny - Większość roślin wyrasta zaledwie kilka centymetrów nad ziemię. Przy samej powierzchni ziemi rosną mchy i porosty (najbardziej znany to chrobotek reniferowy); nieco wyżej są trawy i niewielkie krzewinki (np. borówki). Występują tam także turzyce. Ich gałęzie rosną poziomo i mogą mieć kilka metrów długości. Rośliny starają się jak najlepiej wykorzystać niewielką ilość docierającej do nich energii słonecznej. Szybko rozwijają liście, kwitną i wydają nasiona.
4 5 4