Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T17:26:09+02:00
1. Mutacje w materiale genetycznym bakterii powodują, że bakteria jest mocniejsza i może dłużej przetrwać.

2.czynnik mutagenny - nikotyna
transgen - z niczym
klon - owca Dolly
mutacja genowa - fenyloketonuria
badania prenatalne - USG
GMO - złoty ryż

3.
F
F
P
P
F
P

4. W prawidłowo zbudowanych genach nagle mogą pojawić się mutacje. Większość z nich została wywołana przez czynniki mutagenne. Gdy zmianie ulegnie materiał genetyczny na poziomie DNA, mówimy o mutacji genowej. Mutacje często są przyczyna chorób genetycznych. Większośc z nich można wykryć poprzez badania prenatalne, jeszcze w okresie zycia plodowego.

5. Terapia komórkowa:

wprowadzenie jądra z innej komórki
pobranie i wszczepienie komórek macierzystych
pobieranie komórek jajowych.
Terapia genowa:

wprowadzenie brakujących genów
wymiana wadliwych fragmentów DNA
wszczepienie przenośnika z wymienionym wadliwym genem
Na pewno wszystkie zad. są dobrze :)
8 4 8
2010-04-10T17:29:27+02:00
Czynnik mutagenny - fenyloketonuraia
klon - owca dolly
badanie prenatalne - USG
transgen - złoty ryz
mutacja genowa - nikotyna
....zostaje GMO
4 2 4
2010-04-10T17:33:13+02:00
Czynnik mutagenny-nikotyna
transgen
klon-owca Dolly
mutacja genowa-fenyloketonuria
badania prenatalne-USG
GMO-"zloty ryz"






4 3 4