2. Uzupełnij wypowiedzenia wyrazami z ramki. Wskaż te zdania, w których wybrane wyrazy pełnią funkcję podmiotów.
wyrazy z ramki: [fortuna, śmiałym, każdy, dzieło, głupi, przyjemnie, uczony, nieuczony ]
......... prowadzi, ........ chodzi śladem.
........ jest kowalem swego losu.
......... sam się ze skóry łupi.
.......... szczęście sprzyja.
Koniec wieńczy ...........
........... kołem się toczy.
Tańczyć jest.....

3

Odpowiedzi

2010-04-10T17:31:47+02:00
UCZONY prowadzi,NIEUCZONY chodzi śladem.
KAŻDY jest kowalem swego losu.
GŁUPI sam się ze skóry łupi.
ŚMIAŁYM szczęście sprzyja.
Koniec wieńczy DZIEŁO
FORTUNA kołem się toczy.
Tańczyć jest PRZYJEMNIE

WYDAJE MI SIĘ ŻE TAK POWINNO BYĆ:) POZDRAWIAM CIEPLUTKO;)))
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T17:33:32+02:00
UCZONY prowadzi,NIEUCZONY chodzi śladem.-podmiot
KAŻDY jest kowalem swego losu.-podmiot
GŁUPI sam się ze skóry łupi.-podmiot
ŚMIAŁYM szczęście sprzyja.
Koniec wieńczy DZIEŁO.
FORTUNA kołem się toczy.-podmiot
Tańczyć jest PRZYJEMNIE.
15 4 15
2010-04-10T17:34:04+02:00
Uczony prowadzi,nieuczony chodzi śladem. -podmiot
Każdy jest kowalem swego losu. - podmiot
Głupi sam się ze skóry łupi. -podmiot
Śmiałym szczęście sprzyja.
Koniec wieńczy dzieło.
Fortuna kołem się toczy. -podmiot
Tańczyć jest przyjemnie.
9 4 9