Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T17:09:33+01:00
Odpowiem ci na część twojego pytania.

Rodzaje:

Pióro puchowe

Pokrywy

Lotki

Sterówki

Pióra pudrowe



46 2 46
2009-11-03T17:12:38+01:00
Pióro konturowe lotka,pióro konturowe pokrywowe,pióro puchowe-ułatwiają latanie i jako izolacja cieplna pomagają w utrzymaniu stałej temperatury ciała
26 2 26
2009-11-03T17:18:03+01:00
Pióro puchowe:
posiada cienką oś, długie i miękkie promienie, a promyki nie łączą się ze sobą.

Pokrywy:
grupy piór przykrywające inne grupy, np. lotki, lub otwór uszny

Lotki:
duże i sztywne pióra umieszczone na tylnej krawędzi skrzydeł tworzą powierzchnię nośną skrzydła.

Sterówki:
pióra wyrastające na ogonie.

Pudrowe:
Są one bardzo kruche. Ptaki rozkruszają je dziobem, rozprowadzając puder ułatwiający pielęgnacje piór.
75 4 75