Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T18:20:11+02:00
Największa bitwa kampanii wrześniowej odbyła 9 września 1939 roku a trwała aż do 18 września. Wybuchła gdy dowódca armii "Poznań" generał Tadeusz Kutrzeba zaatakował w okolicach Kutna maszerujące na Warszawę oddziały niemieckie. Polacy zadali przeciwnikom dotkliwe straty i opóźnili upadek stolicy. Zostali pokonani po tygodniu, gdy Niemcy ściągnęli kilkaset czołgów i samolotów.
11 4 11
2010-04-10T18:53:26+02:00
Może być o bitwie pod Wizną ??

W 1939 roku w okolicy Wizny znajdował się jeden z punktów polskiej linii obronnej opartej o rzekę Narew. Dowódcą odcinka był kapitan Władysław Raginis. Walki o Wiznę trwały od 7 do 10 września. (Punkt oporu w okolicach Wizny jest nazywany Polskimi Termopilami.<-ciekawostka) Kilkudziesięciu Polaków dostała się do niewoli. Reszta poległa. Polacy pomimo że mieli tylko 2 karabiny przeciwpancerne zniszczyli 10 czołgów i kilka wozów przeciwpancernych wroga. 720 polaków walczyło przez 3 dni przeciwko ok. 40 tys. niemców, ok. 300 czołgom, i wsparciu lotniczemu.

Mam nadzieję że pomogłam.
14 4 14