Parowanie polega na tym , że cząsteczki z powierzchni cieczy odrywają się i oddalają od tej powierzchni.
Jeśli do butelki i na talerz wlejemy takie same ilości wody , to z którego z tych naczyń woda wyparuje wcześniej ? Uzasadnij odpowiedź .

3

Odpowiedzi

2010-04-10T17:37:53+02:00
Z talerza,ponieważ jest większa powierzchnia parowania.
3 5 3
2010-04-10T17:38:15+02:00
Wcześniej wyparuje woda z talerza.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T17:41:21+02:00
Oczywiście że z talerza.Talerz jest okrągły prawda i nie ma żadnych ścian więc jest większa szansa że szybciej odparuje.w butelce jest tylko malutka dziureczka z której pijemy więc nie ma szans że szybciej odparuje. Myślę że pomogłam
2 5 2