Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T17:46:58+02:00
Wiek XIX i pierwsze dekady XX były dla Hiszpanii bardzo trudnym okresem licznych wojen domowych i rewolt. Z olbrzymiego niegdyś imperium kolonialnego pozostały jedynie skrawki w Afryce. Kraj był zacofany, ze słabą gospodarką i podzielonym społeczeństwem. 14 kwietnia 1931 roku pozbawiono tronu panującego od 1887 roku króla Alfonsa XIII i proklamowano II Republikę Hiszpańską (pierwsza istniała w latach 1873-1874).

Władze Republiki Hiszpańskiej przeprowadziły wiele głębokich zmian ustrojowych, takich jak: powszechne prawo wyborcze, reforma rolna, całkowity rozdział kościoła od państwa, śluby cywilne i rozwody, swoboda stowarzyszeń czy ośmiogodzinny dzień pracy. Zachodzące przemiany spowodowały gwałtowny opór sfer prawicowo-konserwatywnych i kościoła katolickiego, będących podporami obalonej monarchii.
4 4 4
2010-04-10T17:47:24+02:00
Ad 2
układ w Locarno-
umożliwiający niemcom szkolenie wojska i produkcję broni w głebi ZSRR.
traktat w Rapallo- NIemcy nie uznają swej wschodniej granicy i jest bardzo prawdopodobne że będą dążyć do jej przesunięcia.
3 2 3