Które z hasel filozofow poprzednich epok, towim zdaniem, najbardzie odpowiada poglądom myślicieli oświecenia.
a) chwytaj dzień (Horacy)
b) czlowiekiem jestem; nic co ludzkie nie jest mi obce (terencjusz)
c) myślę więc jestem (kartezjusz)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T17:49:13+02:00
C) myślę więc jestem
7 3 7
2010-04-10T17:52:17+02:00
Moim zdaniem najważniejszym mottem w renesansie było "człowiekiem jestem i nic, co ludzkie, nie jest mi obce". Szczególnie ważne było dla humanistów, gdyż oni stawiali człowieka w centrum zainteresowania (antropocentryzm).


Ale wszystkie te odpowiedzi są charakterystyczne dla epoki renesansu. :)
3 5 3