Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T18:10:24+02:00
Fosforan(V)wapnia
II I V II II III I II
Ca(OH)2 + p2o5 -----> Ca3(PO4)2 + H2O

I Zauważ że Po lewej stronie jest 1 Ca , a po prawej są 3 Ca Więc musisz dopisac 3. I po lewej stronie teraz sa 3 Ca i 3 O i 6 H wiec musisz do H2O dopisac 3 by były 3 H2O. I podalam ci współczynniki jeżeli sie nie skracają ustawiasz je na krzyż.

3Ca(OH)2 + p2o5 -----> Ca3(PO4)2 + 3H2O
To jest Przykład wstawiania współczynników.;))
2 3 2
2010-04-10T18:32:57+02:00
Zacząć trzeba od tego jak powstają sole.
składają się one z metalu i reszty kwasowej
ogólny wzór soli to:
MeR
dla przykładu sól o nazwie azotan(V)cynku
powstaje z kwasu azotowego(V) oraz cynku o symbolu Zn
kw.azotowy(V) ma wzór:HNO₃
resztą kwasową w kwasie jest wszystko to co zostanie jak zabierzesz mu wszystkie atomy wodoru H trzeba jeszcze przy tym zwrócić uwagę na liczbę tych atomów,w zależności od tego ile ich jest - taką wartościowość ma reszta kwasowa.w naszym kwasie jest tylko 1 atom wodoru więc reszta kwasowa ma wartościowość 1
Cynk jest metalem który jest dwuwartościowy więc na jeden atom cynku Zn będą przypadały 2 cząstki reszty kwasowej
HNO₃ -kwas azotowy(V)
(NO₃) -jednowartościowa reszta kwasowa
Zn -dwuwartościowy atom cynku
żeby połączyć jednowartościowy atom z dwuwartościową resztą trzeba tej reszty wziąć 2 części i tak :
Zn+2(NO₃)=Zn(NO₃)₂
Z resztą soli jest analogicznie tylko trzeba pamiętać o wartościowości pierwiastków i reszt kwasowych
2 5 2