Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • MMRL
  • Początkujący
2010-04-10T17:58:47+02:00
Najłatwiej jest to przedstawić w postaci prostego schematu
cz. teraźniejszy
ojciec 5x ----+8 lat----> ojciec 5x +8
syn x ----+ 8 lat -----> syn x + 8
(wiemy, że za 8 lat ojciec będzie trzy razy starszy od swojego syna)
5x + 8 = 3 (x + 8)
5x + 8 = 3x + 24
5x - 3x = 24 - 8
2x = 16
x = 8

Odpowiedź:
Ojciec ma (5 x 8) 40 lat, a syn 8.
Mam nadzieję, że pomogłam :)
7 5 7
2010-04-10T17:59:10+02:00
Syn - x
ojciec - 5x


(x+8)*3=5x+8
3x+24=5x+8
3x=5x+8-24
3x=5x-16
3x-5x=-16
-2x=-16
x=-16:(-2)
x=8 <= wiek syna

5*8=40 <- wiek ojca

Jak coś to pisz na pw. :)
3 3 3